CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

tems tO u gUys

Monday, August 15, 2011

bOikOt kanG nangEss...


nikita willy
bungA citra lestari
"dah kUl 5.30 dahhh...jap lagy mesti diA ad kat depan tV.adUshhhhh..tensiOn ak.haishhhhh...haaa..!!kan betOl..diA ad dahh tuu..adOii..ambOi bukan maEn lg ek.xberkelip lasOm"

 ni adalah di antara rungUtan2 c anak yang geram,benci,mnyampah apabila melihat mak,mum,mummy,mok,ibu doram mngalih tempat duduk ke posisi yg lebih bezz untuk menonotOn dan kata mereka AURA citew indon nih..fuhh truk betOl penangan citew ni kann.hehehee

pe nk jadi ngan bangsA kita..keep vOtin' indOnesian drama.hUhh..!!xkew mmbOsankannn?yelah dgn bahasa nyE yg ntah pape...elehh..yg kO pOm minat gakk dulu..cakap jew lebey..ak ni bukan nk membebel ke ape,cume kOrang taw x ngan tgk citew ni lahh akn mnimbUlkan rase malas d hati seseOramm tuu..biasanye kes2 cam ni menjadi kegilaan dan melanda jiwa para ibU d luar sana kerana mungkin mereka...

  • ditinggalkan anak2
  • suami outstation
  • jiran2 hasut suh tgk
  • boring n xdew keje
macamnana nk bendung masalah ni ekk...??kang ak suh stesen tV off siaran indOn ni kang nanges lak doram nihh.hehehe...dOram xtaw ke,kegilaan mereka ini akn menjurus kepada ketagihan..lalu jadi lah
  • malas nak MASAK...[amanah dalam cinta] 2-3ptg
  • malas nak jOGGIN PETANG2..[nikita]5.30-6.30ptg
  • malas nak layan SUAMI..[cinta fitri]10-11 malam

    sO,camna??da dapat jawapan knape doram minat sgt kan..
    n koram nk taw x cam ner ak marah sgt nehh???sebab..sbb nya mumy ak adalah antara pminat ctew nehh..tu yang ak panas sgt...huhu...

    bubye.xdew ilham nk marah dahh...

    p/s:syUrga di bawah tapak kaki mak..hehehe

Friday, August 12, 2011

saya xkesA laki ke pOmpuan..

my belOved kak ipAr
tenang seOrg papa..
i can't wAit!!hehehe...tu lah prAsaAn ak bilA mula2 taw ak bakal jadI makcIk..hehehe..Aunty didiE ke,ciktEh kew.xkesA..asl diA taw ak ni makcIk diA nnty.hehehe..tO mR AmrI n pUan FasyA.tQ..tQ..n tQ....skanG ni kandUngan diA da masUk 4bUlan...5 bulan agy ak knE tggU adOhaii.hmm..bg u Oll yg sUda pOm mnjadi seOram makcik,mgkin da biAsa ngan keAdaan cam ni.tp ak tidak..excitEd gilErr..bUt sOkey...sabar jew lahh wahai hati..harap2 mereka kat jOhOr baek2 ajE..rayA ni dOram raya kat cnI..law u oll nk taw,kak ipAr ak tU kEjE kUat sket.maklUmlah duA2 jagUh olahragA.mUm ak pOm kdg2 bising.yE lah cucu sUlung kann.excited plaX kamI ank branak nk bEli bajU bebY.hahahaaa..klAka tOl..bapak ak plak sebOk jew bincAng namE ngn bini diA samada nk sUh pggl tOk Ba ke atOk ajEw,tp bilA tgk klEtah abah ak tUh,ak jadIk senyOm sOram2..hOpe our fmily will b da bezz family evA....mmmuuuaaa..kdatangan c kEcil itU arap2 akan lebey mngEratkan lg kkUAtan fmily kamI...hehhee..piss..

UITM dinnEr timE..

gee n farees
isz wif gEe..
alOm n serah

piA n ieQa

wif my geE

ikA tAshA
tashA n absolutli mE..

alaaa..kaksUe blOcking lahhh....

kaktiE,mE n cUtey snOw white

belOveD mummy n mE..

azreE,serah,akim

sarah,gEe,kakzila

sarah,niQ

sarah kamI yg dUk jaOh skUnk
mE,akim,serah,sarah again..

bertUah nyE di bulann MAC..


biasa x kOram dgr "awal nyE ak kUwA,ala bF ak mUda dari ak sebulan ahh,hah!!kawan ak nk jadi adik ankat sbb bezA kami kuwA 2,3bulan jew"....haa..mesti ad d antarA kOram merUngUt cam ni kannn???hehehee...u Oll tOk sah nk ngengadA.ingAt bulan MAC ni bawak sIal kew???bacE leklOk...ad yg elOk taw.sO,berUntuNtUng lah andA kUa pada bulan MAC neh..lebey2 agy sape yg lahIr 31 MAC tu...(aku..aku..)hehehee..ahakssss..pe lagi,jOm kitA sUrvEy...
                                                                         v
                                                                         v
                                                                         v

idOlaaa kUuu....

so cam ner??xdew lah terOk sgt kan..bersyUkurlah anda dilahirkan di dunia nehh...merUngut jew xbleh gakk..

Thursday, August 11, 2011

tetibE jEw....



bOrink lahh ari nii...nak wat ape erkk...xpE.ari ni ak nk u Oll kenal sifat u oLL dari 4 dari pilihan kat bawahh ni.ye lahh ne taw,u oll bleyhh hepi sket bebulan pOse ni..statement kat bawah ak cOpy paste jew..sajE nk wat renUngan seisi kElUarga....hehehe..baek lahh..JOMMM....

Kedudukan dalam keluarga juga boleh memberi gambaran terdekat tentang personaliti dirimu. Apatah lagi ia boleh dikaitkan dengan empat unsur asas seperti tanah, air, api dan angin. Jadi, apa kata kamu nilai sendiri keputusan kali ini.
Tanah – Anak pertama, kelima dan kesembilan
Air – Anak kedua, keenam dan kesepuluh
Api – Anak ketiga, ketujuh dan kesebelas
Angin – Anak keempat, kelapan dan kedua belas
Tanah
Individu yang tergolong dalam kategori ini dikatakan memiliki sifat merendah diri dan tidak cerewet. Sifat merendah diri sememangnya sifat yang dipuji namun sekiranya keterlaluan, pasti sifat ia mampu mengundang impak negatif dalam diri kamu. Mungkin telah tiba masanya untuk kamu merubah sikap sambil lewa kamu itu dan membentuk keperibadian yang lebih tegas dan berpendirian. Namun itu bukan bermaksud kamu perlu melaku kan perubahan secara drastik, sebaliknya mulakan setiap perubahan itu dengan perlahan-lahan. Oh ya! Kamu juga digambarkan sebagai individu yang sentiasa bersifat tenang dan bijak mengimbangi emosi. Apa kata, kamu kekalkan jedua-dua keperibadian postif tersebut dan baiki lain-lain kelemahan yang ada. Biasalah, setiap manusia yang lahir di dunia ini memiliki kelemahan dan kelebihan masing-masing.
Air
Sesuai dengan unsurnya, individu yang tergolong dalam kategori ini disifatkan sebagai individu yang berjiwa agak sentimental dan mudah mengeluarkan air mata. Ketulusan hatinya pula tidak perlu diragui kerana mereka yang terdiri dalam katego ri air ini memiliki sifat mengambil berat dan sentiasa berusaha untuk membahagiakan pasangannya. Tidak hairanlah sekiranya si dia dilihat memiliki sifat yang agak romantis. Jadi, bagi kamu yang masih berseorangan… bolehlah mula mencari teman yang terdiri daripada golongan ini!
Api
Individu yang tergolong dalam kategori unsur api ini dilihat memiliki sifat bertanggungjawab dan cekap dalam melakukan apa jua perkara. Selain itu, si dia juga mampu menjadi pendengar dan penasihat yang baik. Orang di sekelilingnya sentiasa berasa selamat apabila berdampingan dengan individu ini kerana individu dari kategori ini dikatakan memiliki sikap sering berhati-hati dan peka dengan keadaan sekeliling.
Angin 
aku lah
Bijak berkomunikasi dan sentiasa memelihara adab kesopanan menjadikan individu ini disenangi oleh teman-teman sekeliling. Tidak hairanlah sekiranya si dia sering dikelilingi ramai teman tak kira tua mahupun muda. Sifat manis mulutnya dan bijak bermain kata-kata mungkin akan membimbangkan setengah pihak namun itulah sifat semula jadinya yang sukar untuk dikikis. Bersesuaian dengan sifat angin, individu yang tergolong daripada unsur ini dikatakan memiliki keinginan dan kemahuan yang tidak tetap. Lebih menggusarkan lagi, hatinya terlalu cepat berubah(oppsss...!!!) dan mungkin itulah yang menyebabkan mereka kerap bertukar-tukar pasangan.
                                                >..<

hah..cam ner u Oll???da pUass..sO,kene x ngAn prangai kOramm tuhhh...well..jgn percaya sgt taw..kanG xpasal2 ak plaxx yg masUk paper nnty knE saman..hehehee..ni hanyA tuk u oll hepi jew..xdE pape niAt pOm..slamat berpUasa.....

in 5 days..

bulan lepas pUnyA critAaa...

Opiss KESEDAR aunty ak ad wUt trip ke KL..perghh..bnyI bez kann.aunty ak cakap pegI jew lahh..nE taw dapat kengkawan ramai.ak pOm pegi lOrr...pagi tu ak ciap2 sume beg2 ak ad sUme kat depan.Uncle ak bising takOt brg tertinggal.sO,pagi2 lagY dia da check beg ak,handbag pe sUme sblUm dia kUarr kje..emm..cOmplete!!aunty ak pOm bawak lah ak kat Opis diA tuhh..1st skalI ak jUmpe ngan kawan dia a.k.a org penting trip tu (bakal kamcEng ak..)anak dia pOm ikOt skali,kaQ sarahh...cOmel jew ak tgk kaksarah tuu..ak malU nk tegUr,walhal diOramm dah bpe kalI pggil ak suh jOin dOram.kOnonnye nk tunjUk baek,sO ak pom pegi lahh kat meja dOram..bukan maEn lgy dOram interbiU ak..skOlah kat mane,ank sape,dUk kat mane..cam fasha sandha lah pulakkkkk....hehehe..emm...haaa gUd.tIme tO gO!!

kak sArahh kuuuuUu...
da nk naekk bUs dahh..ehh jap..bukan ke van tuuu???!!!hahh!!van jew....adOi penat dOe...ni yg susA ni,lam van tu swear ak xknl ngan sape2..duduk jew tepi budak yg saizz nye kecik dari ak...hmm kEnitt!!ak ngan muka poyo ak jew.sejam perjalanan,kaki ak da mUle rase kebass.mane x nyE..kaki ak yg panjanG da lengUhh!!!gelisah.kebas,sUme ad...tetiba suara kat tepi ak bunyikk..hmm.."lengUh ekk"..tanye lagi,mestilahhh brO!huh...senyUm kelat a.k.a senyOm xiklas.."eh,chOmel plax ak tgk minah kenit nihh"tetibA plax rsE xbleyh tdO.Our 1st cOnversation tu,dia tnyE ak asl mane,stUdy kat manE,1st trip kew nihh n bnyak agy ahh...haa..sudahh..terpaksa ak jadik fasha sandha agy..ak da mUle rase selesa ngan diA...rupanye dia sama umO ngan ak jew,study kat UITM machang ak gaxx,amip statistik..da nk sambUng degrEe kat shah alam  bulan 9 nih..woww!!!ohh..lupe name dia shimA..tu gambar diA kat bawah..hehee..cOmel kan..
miss chOmel shimA kuuu...

 
6jam selepas ituU...g.musang-k.LumpUr..

kami sammpai......kitaOram ditempatkan di sbuah hOtel.if im nOt mistakEn,city vilaA hOtel asenyE..hmmm..chantekk gaXx.rUmmate ak kak Intan.diA baek.asl diA oke,ak slesA lah...huhuhu..sampai tu,ak trus tdO..slimUt bagai nk rakk siOt..badan lengUh,kaki kebass...2jam ak tdO..bangUn2,rasE cOmel cam sleeping bEauty la plaxx,haha..kak intan kejUtkan ak,nak jalan2 kat pasar depan hOtel kitaOramm..ak pm ikOt lahh.borink plak kne tggl sOram2..kaksarah n mama diA ad sebelah bilik ak..dOram slalU suh ak lepak ngan dOram.ak jew malU..huhu..jalan punyA jalan,tu kitaOram pOm naek ke bilik masim2..makan jew kat bawah tadi.xbli papE pOm..erkkkkk kenyang!(opppsss..bajet cOmel..bajet cOmel)


malam tu bermUla lah aktiviti kamI..La Joice.??ape tu??oww..sempena ngan nama ketUa dia,miss JOYAH.(haa..yg koram ketawa ni nape??biase lah name org2 dulu..ishh..)tu lah benda yg akn ak akn blajA nnty.hehehee..malam tu kami kenal2 satu same laen dulU..shima,ishA,n my tUrn nOw!..DIDIE.hehehe..tergagap2 jew ak berbicara.biasa lah depan crOwd.hehe..xdew yg spEsel pOm sal ak nihh..ctew sikit jew.xkan ak nk cakap ak ni adik fashA sandha laxx kot..sO,lps ak gitaw sape ak n pe smUe tu turn kak sarah plaX.lOr kak Besah.....rupenyE dia da ad ank sOramm..ak tgk diA cam ank dara lg tuu...da lahh b'edUcated...frOm UITM shah alam 2 babe!!amip plax masscOm tu walaweiii...salUte ak kat dOramm..tu lah orang kata,smakin kita pegI jauh,smakin kita mngEnali dan banggA ngan sekeliling kitA.emm...


sO,fUngsi La Joice ad kat c2,adalah tuk mngajar kami sal how tO looks elegant,hOw tO take carE of our bOdy,emm..ak kagUm ngan org2 kita skUnk ni,dey oll wat sesUatu aktiviti tu bukan nk meraih nama o sumthim else.(ad sesetengah nya lah.).tp ad gak lebey  kpd nk mmbntu msyarakat khususnyA pada mereka yg xtaw nk memajUkan diri.xkira lah untuk msyarakat laem kat lUar sana ke,atau kelUarga..did it wOrks??yess!bukti nya ad org2 di luar sana yg suda mampU mmbuka syarikat,butik,kedai sendiri..becOz off wUt??sbb ada nya aktiviti seperti ini lah..sO,law kOram terlibat ngan kUrsus o trip,jOin lah.sUme tu ilmU..xrUgi.fuhh..pnjang lah plak ak bersyarah..




tO be cOntinUe ekk..ngeh..ngehh..  

Saturday, June 25, 2011

bacKtOthE PAST....

hai..hai kamoo,

memandangkan ni hasil penA ku yg pertamA,ak rsE nk jew kOnGsi2 sal sjarah silam ak dulU ngan kOram.haaa..u Oll..ingat lAgy x hal u Oll dulU..???nk ingat camnEr kalAu sesetgh dari pangai  kOram yg hampehh kan..??(ni kelUhan di antara mak2 yg penah ak temUbUal..hehee)haa..try tnyE mUm kOram camnEr pangai koram mse kecIk2...hehehee..mestI
lucu kan.hEe~~so,kOram taw x akUu ngah wUt pew nih..?haa..tgh dgR cElOteh akAq n mUmmY akUu bercerita zaman kami adik bradik mse kecik2 lah..ishh..ishhh..rupEnyE akUu ni bnyak pangaI gaXss..hahahaa...dah lah tuu,bnyak yG trUk darI yg baEk...msE ak xlEh lUpE,mamI cakap msE preknant kaM akU,akU xbanyaK ragAm sgt taw,,patOt ahh ak nI rajin msE besaR..fuhh..!nasib bAek!!emm,alAa..sUme tUu fake jEw la..hakhakhak...yE lahhh..oram ble da datanG umA kitA,xkaN nk tuNjUk pangAi berUk  lak kamm.mesti lah knE bajEt ayU sket bwU oram bleh cari calOn bini o calOn menantU...hahahaa..pakai bjU kUrung??xdew lah..biase2 jew.jadik diri sndiri sudA mnampakkan andA seorang yang gUD..hehe.em,alah sementarA jew tu..disebalik keramahan dan kepetahan ak berckap,abah ak cakap,kOram nk taw kew...xpayaH lahh.kan da ckAP memAng akU baEk..wekss,yelah..yelah...akU cakaP sikap ak yg sUke mrajUk da tahap ke5 mse kecikk2..sO,kalAu da besA ni,kOram pikir lah da tahap keberapa skUnk..hehe..emm..be alErt fOr thOse gUy out thEre!if u are chOsen tO b my speciAl bf,sediAkan cdbUry tuk memUjukkU.hehee..gUrau jew lah.tp penah gax ad 1 scEne tu,mami ak WRESTLING Aku abis2 san sbb gadO ngan akQ ak..hahahaa...wOit,bUkam tUmbuK2 lam tV tu,staAkat blasAh akU ngAn lidI  jew...hikhik.akQ akU jugaK lah yG tulOm sApU ubat mse tu...hehehee...baek kan diA tuu..huhu..dah..dah..kOram nihh..xbagi ak fUll stOp kew??lemkali kali laX epp..ngEe~~